Wednesday, November 10, 2010

AL FATIHAH BUAT ALLAHYARHAM PAK DATOK @ DATOK SIA

dua minggu lepas aku dikhabarkan dengan satu lagi kematian salah seorang rakan seperjuangan ku, Sahak Sia, atau lebih dikenali dengan Pak Datok Sia (kampong asal sebelah kampung Batu Seketol), malangnya aku masa tu tak ada di kampung, tak salah aku masa tu aku di Kuala Lumpur. kepada yang merasai ketiadaan aku dihari kematian arwah Pak Datok, seribu kemaafan ku pohonkan kerana ketiadaan ku itu bukan aku sengajakan, andai kata aku di kampung insyalAllah aku akan sampai ke perkarangan rumah allahyarham...

itu semua tak penting, yang pentingnya hidup ini akan ada kesudahannya, hari berlalu berganti hari, hidup ini perlu ada perubahannya, bukan kearah yang membinasakan tapi sebaliknya...

alhamdulillah aku dikhabarkan juga pada hari kematian arwah Pak Datok, ramai sanak saudara, jiran tetangga dan rakan taulan yang hadir menziarahi, mengucapkan takzian, menghadiahkan doa, memaafhalalkan segalanya, mudahan rohnya ditempatkan bersama golongan insan-insan pilihan Allah...

Al Fatihah kepada rohnya

No comments:

Post a Comment